Wednesday, May 20, 2009

Mengapa solat subuh????

Salamualaikum warahmatullah

Salam ukhwah dari al faqir ila afwillah buat bonda yang tersayang, isteriku yang tercinta, adinda-adindaku yang ku rindui, guru-guruku yang aku hormat dan aku ingat jasa-jasamu, rakan-rakanku yang pernah berjuang bersamaku, pelajar-pelajarku dan seluruh muslimin dan muslimat.

Solat lima waktu merupakan kewajipan yang terpundak di atas bahu insan yang beriman kepada Allah. Namun dalam dunia yang serba maju dan canggih ini, terdapat satu golongan yang menggelarkan diri mereka muslim telah mengabaikan kewajipan solat.

Saya selalu bertanya kepada pelajar-pelajar saya. Solat apa yang biasa ditinggalkan. Jawapannya ialah solat subuh. Kenapa? Mengapa? Susah sangatkah?......Jadi dalam ruang yang disediakan ini saya ingin mempelawa warga muslim untuk melontarkan idea agar permasalahan ini dapat kita tangani bersama.....

No comments:

Post a Comment

Jom Selawat