Wednesday, September 8, 2010

Salam 1 syawal 1431H : الله أكبر الله أكبر الله أكبر



الله أكبر الله أكبر الله أكبر والحمد لله كثيرا وسبحان الله بكرة وأصيلا

Salamualaikum Warahmatullah wabarakatuh

Sempena Idul Fitri 1431H, saya ustaz Hasminuddin Bin Hashim dan isteri puan Farzana Majidah Binti Ismail serta puteri kami 'Aisyah Humaira' Al Mujahidah menyusun kedua tangan memohon ampun dan maaf andai terdapat salah dan silap kepada semua muslimin dan muslimat yang mengenali.

Semoga Ramadhan 1431H menjanjikan yang terbaik untuk kita dalam usaha menggapai Taqwa dan Mardhatillah.

Marilah kita pada malam hari raya dengan memperbanyakkan takbir, solat tahajjud, zikir, selawat, bacaan al-Quran, majlis ilmu dan sebagainya agar amal kita terus hidup dan sebagai tanda syukur kepada Allah diatas suatu kemenangan yang dianugerahkanNya. Rasulullah dalam satu hadis bersabda, maksudnya : “Sesiapa menghidupkan malam hari raya fitrah dan malam hari raya korban, nescaya tidak akan mati hatinya pada hari mati hati-hati”. (Riwayat Imam at-Thabrani dari ‘Ubadah r.a.)[1]

Seterusnya kita mengimarahkan masjid pada pagi hari raya untuk solat subuh berjemaah, bermaafan bersama keluarga seterusnya keluar beramai-ramai termasuk perempuan yang uzur untuk meraikan suatu kemenangan setelah sebulan melawan hawa nafsu.

الله أكبر الله أكبر الله أكبر والحمد لله كثيرا وسبحان الله بكرة وأصيلا

No comments:

Post a Comment

Jom Selawat