Tuesday, March 13, 2012

perlu dilihat

Anda Nak Murtad, Silakan Murtad
Posted on Tuesday, March 13 @ 17:25:20 PDT
Dilulus untuk paparan oleh danialrazali

Rencah Oleh: HALIMISLAM

"Dalam sebuah kajian bertema tentang tudung di Indonesia, seorang wanita yang mengaku sebagai mahasiswa UIN Yogyakarta mengatakan bahawa tudung adalah simbol kekerasan dan pemaksaan terhadap wanita dan kerana itu dia akan segera keluar dari Islam. Seorang Ustaz yang juga menjadi tempat rujukan di dalam forum tersebut dengan cukup tegas menjawab kenyataan mahasiswa itu.

Mahasiswa: "Saya tahu bahawa tudung adalah simbol antara pengekangan dan bentuk ganas tehadap kebebasan kaum wanita. Tudung adalah budaya Arab dan bukan ajaran Islam. Jika islam mengajarkan tentang jilbab maka Islam adalah ajaran yang mengekang kaum wanita. Maka hari ini juga saya menyatakan bahawa diri saya keluar dari ajaran Islam. "

Ustaz : "Kalau anda mahu murtad, baiklah silakan saja murtad. Tudung adalah perintah Allah. Kemuliaan Allah tidak akan berkurang hanya kerana anda murtad. Dan Allah juga tidak akan bertambah kemuliaannya hanya kerana keislaman orang seperti anda."

Jawapan Ustaz yang tegas itu disambut riuh oleh para hadirin yang lantas memperhatikan mahasiswa yang wajahnya telah pucat dan kemerahan.

Sila lawati blog Halimislam Online!

No comments:

Post a Comment

Jom Selawat