Monday, December 17, 2012

GAJI DAN BONUS

Firman Allah yang bermaksud : "Jika kamu bersyukur maka Aku (Tuhan) akan menambah (nikmat) itu kepada kamu. Dan jika kamu engkar maka sesungguhnya seksa Aku amat pedih." - (Surah Ibrahim, ayat 7)

Al hamdulillah segala puji bagi Allah yang telah mengurniakan nikmat kepada kita. Nikmat yang paling besar ialah nikmat iman dan islam. Dengan nikmat tersebut akan menyebabkan diri kita akan mendapat banyak kurniaan dari Allah.Itulah nikmat yang paling besar, paling hebat dikurnaikan kepada mereka yang beriman kepada  Allah.

Hari ini semua penjawat awam akan mendapat gaji bulanan dan bonus. Ingat lah semua yang diberikan Allah akan dipersoalkan kembali kerana dia yang hanya berhak bertanya. Dia Yang Maha mengetahui apa yang kita lakukan.

Diharap semua penjawat awam dapat mengguna dan menguruskan wang bonus tersebut untuk diri keluarga dan sekiranya ada yang berlebihan berilah kepada mereka yang memerlukan bermula dari saudara mara yang terdekat, jiran tetangga dan sahabat-sahabat kita di Gaza, di Syria dan di mana sahaja.




No comments:

Post a Comment

Jom Selawat